Licealiści w Olsztynie, Gdańsku i Malborku

phoca thumb m wycieczka gda04   Uczniowie klas I i II pierwszego dnia wycieczki (czwartek, 16.06.2016) uczestniczyli w znakomitych wykładach na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w ramach cyklu spotkań „Czwartki z Humanistyką”. Każdy wykład związany był z innym kierunkiem studiów oferowanym przez uniwersytet. Dotyczyły one między innymi:

- Komunikacji między kobietą a mężczyzną,
 - Twórczości Bolesława Prusa,
 - Fałszywych metafor,
 - Bitwy pod Grunwaldem w świadomości Polaków.

Wszystkie prowadzone były przez wykładowców uczelni. Następnie zostaliśmy zaproszeni na krótką wycieczkę po uniwersytecie. Wielu uczniów zainteresowało się ofertą szkoły. Po krótkiej przerwie na obiad wyruszyliśmy do Gdańska. Po zakwaterowaniu w Domu Pielgrzyma w Matemblewie wieczór spędziliśmy przed…telewizorem, kibicując Polakom w meczu Euro2016.

Drugiego dnia deszcz pokrzyżował nasze plany, więc zamiast zwiedzać Stare Miasto w Gdańsku, udaliśmy się do Muzeum Solidarności. Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło – muzeum zachwyciło swoją nowoczesnością i przystępnością ujęcia niełatwego w przekazie tematu. Pełni wrażeń wyruszyliśmy do Katedry Oliwskiej, gdzie wsłuchaliśmy się w dźwięki pięknego koncertu organowego. Kiedy pogoda stała się bardziej przychylna, pojechaliśmy do Gdyni. Tam zwiedziliśmy okręt ORP „Błyskawica”, a następnie udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego. Ostatniego dnia, już przy pięknej pogodzie pojechaliśmy na starówkę w Gdańsku. Odwiedziliśmy kościół Mariacki i Muzeum Narodowe. Szczególnie zachwycił nas obraz Hansa Memlinga ,,Sąd Ostateczny”.

Ostatnim punktem wycieczki był Zamek Krzyżacki w Malborku. Trzy godziny poznawania historii zakonu minęły w mgnieniu oka. Szczególnie ciekawe były wystawy poświęcone bursztynowi i różnym rodzajom broni. Tym sposobem przyszedł czas na powrót do domu. Wróciliśmy zmęczeni, ale wciąż zachwyceni miejscami, które zwiedziliśmy.

Wycieczkę organizowali p.T.Woźniak, p.B.Domysławska, p.P.Kurowski.

Plan zajęć

Zobacz gdzie i kiedy masz lekcję w roku szkolnym 2016/2017. Plan obowiązuje od 1 września 2016.

Rodzice

Informacje dla rodziców

Wszystkie informacje o szkole i spotkaniach z nauczycielami w roku szkolnym 2016/2017.

Old site

Archiwum strony www

Strona szkoły funkcjonująca do roku 2013 autorstwa Pana Józefa Kunickiego.